خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/16 - 09:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی با اشاره به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس؛

تاریخ بر تعلق جزایر ابوموسی، تنب کوچک‌ و تنب بزرگ به ایران گواهی می‌دهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد سران شورای همکاری خلیج فارس بدانند هیچ شکی در تعلق جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک‌ و تنب بزرگ به ایران وجود ندارد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت، در خصوص تکرار ادعای همیشگی شورای همکاری خلیج فارس نسبت به جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک‌ و تنب بزرگ، گفت: متاسفانه کشورهای عضو این شورا تلاش می کنند در هر نشست‌شان نسبت به ایران حاشیه ای را ایجاد کنند که این امر نیز ماموریتی است که از سوی ایالات متحده به آنها محول شده است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سران شورای همکاری خلیج فارس اگر تاریخ را بررسی کرده باشند باید به خوبی بدانند هیچ شکی در تعلق جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک‌ و تنب بزرگ به ایران وجود ندارد؛ همانطور که شکی در تعلق تهران و اصفهان به ایران وجود ندارد.



وی خطاب به سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، ادامه داد: این شورا باید جایگاه خودش را بداند و بر اساس واقعیت ها اقدام به موضع گیری کند زیرا در قدوقواره ای نیست که بخواهد در مورد جزایر سه گانه اظهارنظر کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اگر ایران در منطقه حضور نداشت، در شرایط کنونی وضعیت نامشخصی برای همگان وجود داشت، افزود: در واقع تفکر جعلی نیل تا فرات خیال هایی در سر داشت لذا اگر ایران نبود، شاید بسیاری از کشورها در هاضمه تهاجمی عبری-غربی از بین رفته بودند لذا توصیه می شود واقع بینانه به اطراف خود نگاه کنند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد همسایه محوری سیاستی است که از سوی جمهوری اسلامی ایران پیگیری می شود و صدور چنین بیانیه هایی بر خلاف رویه مدنظر کشورمان است./



پایان پیام

  • کد خبر : 343279
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار